Μετάφραση /επιμέλεια:
Μαρία Μαρίνα Καραγιαννοπούλου, Λογοθεραπεύτρια
Κάθε φορά που βρίσκομαι σε μία ομάδα σχετική με τον αυτισμό, είτε είναι εκπαιδευτές, θεραπευτές ή γονείς παιδιών με αυτισμό, πάντα με προσεγγίζει κάποιος, ο οποίος θέλει να μάθει πώς και δεν μοιάζω ή συμπεριφέρομαι σαν τα αυτιστικά παιδιά που γνωρίζει.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που συμβαίνει αυτό και παρακάτω θα σας δώσω μερικούς:
γράφει η Αφροδίτη Στυλιαρά, Ψυχολόγος
Ως αυτισμός ορίζετια μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή, με συγκεκριμένα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά. Συνήθως επηρεάζει την ικανότητα του ατόμου να επικοινωνεί και να σχετίζεται με τους άλλους καθώς και τον τρόπο που γίνεται αντιληπτός ο κόσμος γύρω μας. Τα άτομα με αυτισμό επηρεάζονται από τη διαταραχή με διαφορετικό τρόπο και διαφορετικό βαθμό.
Γράφει ο Γιάννης Τσιτσιβός, Εργοθεραπευτής
2 Απριλίου- Παγκόσμια ημέρα Αυτισμού
Ο αυτισμός είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή. Ονομάζεται αναπτυξιακή διαταραχή, γιατί εμποδίζει το άτομο να αναπτυχθεί φυσιολογικά και γιατί συμβαίνει στη διάρκεια των ετών της ανάπτυξης.
Ο αυτισμός είναι μια αρκετά περίπλοκη διαταραχή, η οποία επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο το άτομο βιώνει τον κόσμο που το περιβάλλει και αλληλεπιδρά με αυτόν. Τα αυτιστικά άτομα βλέπουν τον κόσμο με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τα μη αυτιστικά και μοιάζουν σαν να «χορεύουν σε διαφορετικό ρυθμό» ή να «ζουν στον δικό τους κόσμο».
Γράφει η Στέργιου Αφροδίτη, Λογοθεραπεύτρια
Τα άτομα με αυτισμό έχουν μεγάλη ποικιλία ως προς τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες. Δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι εμπειρίες ενός ατόμου είναι ίδιες με ενός άλλου, όταν πρόκειται για αυτισμό. Μεταβλητότητα υπάρχει και στην επικοινωνία. Δεν είναι πάντα εύκολο να προβλέψουμε ποια παιδιά θα έχουν καλύτερη επικοινωνία και ποιες εμπειρίες και ικανότητες θα οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα.